Tommys

Jakten på handikappade fortsätter

 

Regeringens jakt på handikappade fortsätter

 Statsrådet Åsa regnér framträdde i media och försvarade försäkringskassans indragning av

Personlig assistans till en  tolvårig handikappad.

 Motiveringen var luddig och påminde om ”En dåres försvarstal”.

 Att inte ta ansvar för det regleringsbrev som utgått till försäkringskassan från departementet är

 Ynkligtoch ett hån emot alla de anhöriga som  offrar allt för att fylla det tomrum i välfärden som assistansen innebär.

 Att dessutom motivera indragningarna med att anklaga seriösa välfärdsföretag och entreprenörer för fusk och bedrägerier är inte bara oförskämt, det börjar likna förtal.

 Som haikappad kan jag vittna om att jag nte skulle vara vid liv och fugera i samhället(även som skttebetalare), utan mina personlliga assistenter. Dessa behöver en arbetsgivare som inte ärkonkursmässg utan som genererar ett bokslut som ger utrymme för löner, personalvård hutveckling. Attmisstänkligöra dem är ovärdigt ett statligtverk och departement. Det torde vara känt att ett flertal fall av självmord har följt , nekad assistans, i åren. Dessa personers olycka hävdar jag  faller  som ett tungt ansvar på  de ovan nämnda

 Ch i ett  liberalare samhälle kunde statsråd och verkschefer ställas till svars för; ”vållande till annans död”! Men vi får vänta på historiens och väljarnas dom.

 
 

 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: