Tommys

språket som vapen

Detta är en föryngringsyta.Men påminner väldigt mycket om ett "kalhygge"!
 
 
Dettaär en hygienteknikerMen påmimmer om en"städerska"!

 

 

JDet kallas funktionsalternerad.Men jag är fortfarande handikappad! I tio år har jag vart handikappad.

 Nu år jag veta att det ordet inte längre är gångbart

 Efterkom någon(?!) bestämt att det heter funktionsalternerad.

  Jag är fortfarade handikappad,trots dessa språkrvisionisters

 Orwellska dysopiska försök att gömma undan verkligheten.

Det började redan på slute av 70-talet, när kalhygge skulle

Hea föryngringsytor,    säderskor blev; hygientekniker

 Och andra ”icke-önskvärda” företeelser skulle utplånas genom att det nte längre gick att sätta ord tll dem

 Liksom i den Orwellska  fratidsdystopin 1984,  där man avskaffde ordet ”frihet”, för att senare kuna avskaffa riheten som freteelse, förefaller det som att den nu pågående  nyspråksrevisonens mål är att i framtiden avveckla det som orden står för.

 Vilket är en farlig utveckling mot ett ttaitärt skick som godtycklgt ,med språket som verktyg, formar ett samhälle som medbogarna inte   frågat efter.

 Låt oss fortfarande få se och uppleva ;Algyggen, städerskor och handikappade som

Naturliga inslag i vår ovärlds mångfald.  Vvisa respekt mot sprket och orden , med vilket, vi, i generationer har uttryckt sublma tanka och  målersikt,poetiskt beskrivit vår värld. Stoppa språkrevisionismens skadliga inflytande.

 

 
 detta är en hygienteckniker.
Men påminner om en "städrska"!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: