Tommys

yttrandefriheten angrips

 

  Den grundlagsskyddade rättigheten verkar vara föremål för missnöjesangrepp från

  De som  åtagit sig rollen som Trendkännande, politiskt korrekta åsiktsbevakare.

 Detta har exemplifierats vid ett flertal tillfällen då (framför allt)troende Kristna, råkat

Uttrycka synpunkter på den    kärlkakränkande Pidetågandet

 Men reaktionen på det sompplevs som  brottmot skapelseordningen måste också få utrymme i den offentliga debatten utan att denna protesterande minoritet skall  betraktas som spetälska och offentligen stenas och fördrivas från samhället.

  Att ta sin övertygelse på alvar är också en rättighet för de som inte  hela tiden känner efter åt vilket håll världens trendvindar råkar blåsa. Och att försöka tysta dessa åsikter med  exkludering ch kränkningar är föga verkningsfullt eftersom de följer  uppmaningen från Skapelsens Herre.

 För de som vill försöka förstå, föreslå jag en läsning i  bokhyllans dammigaste volym, Den HelgaSkrift/Bibeln, Lukasevageliets 19:e kapitel vers 40. Här beskrivs bakgrunden ill att detta försvar av människans relation till Kyrkans Herre, aldrig kommer att tystna.

   Alla måste välja sida;  antinge så bjakar man fördärvsmakterna som  också kan uppträda som   vänligt sinnade, eller så tar man ställning för Livets och skapelsens Herre som  älskar alla , även syndaren trots att han hatar synden.

  Orden ”Kärlek och”älska är å inflatinsdrabbade och dragna i smutsen ,att de snart inte är anvndbara

 Med risk för att dra på mig ytterligare vrede måste jag framhålla att ” den som förleder någon till deta  har bidragt till    vår kollektiva skuld och vårt förfall.

  Jag slutar med ett rd från aposteln Paulus

ROMARBREVET 7:24

”Jag arma människa! Vem skall frälsa mig från denna dödens kropp? Gud vare tack genom Jess Kristus”!

 Lev ett gott och värdigt liv

 

.

 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: