Tommys

varför Banker??

 
flera miljarder i gamla mynt ligger i befolkningen gömmor ute i landet och riksbanken har uttryckt synpnkter pålämpligheten att dessa, skyndsamt’ lämnas in på närmste bank.Men då har man glömtatt våra lokala bankkontor inte vill befatta sig med dessa utdömda pengar. Att försöka få någn bankanställd att ta emot de mynt jag kommer med Förefaller helt omöjligt. Som bankkund betlar jag avsevärda summor i serviceavgifter till banken men de kräver att jag skall gör deras jobb och klara mig utan hjälp. Är inte själva”affärsidén” för banker; att hantera pengar? Nu hänvisas kunderna till automater, vilka ofta är utanför bankkontoren, samt till Internet. För en ung tekniskt välbevandrad människa an det kännas natrligt. Men alla de som inte vuxit up med datorer, appar ochswischande,är detta en ogenomtränglig djungel som försvårar tillvaron. Om vi inte får använda våra ”gamla” pengar, varför plockas ite desa bort ur bankernas automater? Ansvaret för detta kan inte ligga på den enskilde. Låt oss få tömma våra spargrisar inne på banken och få hjlp av någon banktjänsteman som inte frågar efter E-legitimation eller annat som lägger krokben för de som fortfarande tror att; Pengar är ett betningsmedel.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: